مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 10 خرداد 1402 ساعت 23:002023-05-31اقتصادي

38 درصد نوغانداری کشور در گیلان انجام می شود


معاون مرکز توسعه نوغانداری کشور، با تاکید بر اینکه تلاش می شود بتوانیم صنعت نوغانداری را به جایگاه اصلی آن برگردانیم، گفت: حدود 38 درصد نوغانداری کشور در استان گیلان انجام می شود.

- ایسنا/گیلان معاون مرکز توسعه نوغانداری کشور، با تاکید بر اینکه تلاش می شود بتوانیم صنعت نوغانداری را به جایگاه اصلی آن برگردانیم، گفت: حدود 38 درصد نوغانداری کشور در استان گیلان انجام می شود.

مجید فرزانه امروز در گردهمایی احیای صنعت نوغان و پرورش کرم ابریشم بندر انزلی در جهت حمایت از مشاغل خانگی که در محل اداره نوغان سابق این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: هرچند انزلی از شهرستان هایی است که قدمت بالایی در حوزه نوغانداری دارد اما این صنعت رو به فراموشی می رود در حالی که اگر علاقه مندان در جریان حمایت های دولت از نوغانداری باشند این صنعت را پیگیری می کنند.

وی افزود: با پیگیری های انجام شده مرکز توسعه نوغانداری کشور در زیر مجموعه معاونت امور دام از سال 93 تشکیل شد و سعی کردیم با حمایت دولت از سال 97 از تولید حدود 970 تن پیله و 25 هزار و 700 جعبه تخم نوغان الان به جایی رسیدیم که توزیع تخم نوغان ما در سال گذشته بالغ بر 46 هزار و 500 جعبه بوده و 1721 تن پیله تر تولید کردیم و افزایش خوبی در این حوزه صورت گرفت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

38 درصد نوغانداری کشور در گیلان انجام می شود

38 درصد نوغانداری کشور در گیلان انجام می شود